Η εμπορική ναυτιλία αποτελεί τον κυριότερο πυλώνα του παγκόσμιου συστήματος. Μέσω της εμπορικής ναυτιλίας μεταφέρεται το 90% των παγκοσμίων εμπορευμάτων. Συναφώς, υφίσταται μια σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ της παγκόσμιας οικονομίας και της εμπορικής ναυτιλίας. Δυσκολίες στην ελευθερία ναυσιπλοΐας πλήττουν την παγκόσμια οικονομία και αντίστοιχα προβλήματα στην παραγωγή και τη διάθεση αγαθών έχουν επίπτωση στη ναυτιλία.
Επιπτώσεις COVID-19
Η μείωση της βιομηχανικής της Κίνας λόγω των 2,5 μηνών καραντίνας αλλά και μειωμένη ζήτηση αγαθών στη συνέχεια από τις ευρωπαϊκές και αμερικάνικές αγορές έχουν οδηγήσει στη μείωση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα για το Μάιο 2020 έχει ακυρωθεί το 11% των προγραμματισμένων πλοών των container ships (σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ee Sea). Ακόμα και για τους διεξαγόμενους πλόες τα μεταφερόμενα φορτία υπολείπονται των μέγιστων χωρητικοτήτων κατά 20% περίπου.
Η πτώση της τιμής του πετρελαίου έχει οδηγήσει στην αποθήκευσή του σε δεξαμενόπλοια, καθώς η δυνατότητα των χερσαίων χώρων αποθήκευσης έχει ήδη καλυφθεί. Υπολογίζεται (σύμφωνα με στοιχεία του Marine Traffick), ότι περίπου 160 εκ βαρέλια αργού πετρελαίου βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε δεξαμενόπλοια. Φυσικά το τελευταίο αποτελεί μια μάλλον θετική εξέλιξη για τον κλάδο. Στην πρώτη εικόνα από το Marine Traffick τα εν πλω VLCCS με ικανότητα αποθήκευσης 2εκ βαρελιών.
Η πτώση της τιμής του πετρελαίου ωθεί πλέον ένα μέρος των πλοίων μεγάλης χωρητικότητας να προτιμούν τον περίπλου της Αφρικής παρά τη διώρυγα του Σουέζ, καθώς το κόστος καυσίμων υπολείπεται πλέον αυτό των εξόδων διέλευσης. Στη δεύτερη φωτογραφία από το Marine Traffick πλοία χωρητικότητας άνω των 15000TEU που πλέουν από το Cape Good Hope.
Τέλος, ίσως την πλέον σημαντική ζημιά την καταγράφει ο κλάδος της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας. Στην τρίτη φωτογραφία η διαφορά στην κυκλοφορία επιβατικών πλοίων άνω 50000gross tonnage για την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου 2020 και την αντίστοιχη του 2019.
Επιπτώσεις COVID-19
Η μείωση της βιομηχανικής της Κίνας λόγω των 2,5 μηνών καραντίνας αλλά και μειωμένη ζήτηση αγαθών στη συνέχεια από τις ευρωπαϊκές και αμερικάνικές αγορές έχουν οδηγήσει στη μείωση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα για το Μάιο 2020 έχει ακυρωθεί το 11% των προγραμματισμένων πλοών των container ships (σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ee Sea). Ακόμα και για τους διεξαγόμενους πλόες τα μεταφερόμενα φορτία υπολείπονται των μέγιστων χωρητικοτήτων κατά 20% περίπου.
Η πτώση της τιμής του πετρελαίου έχει οδηγήσει στην αποθήκευσή του σε δεξαμενόπλοια, καθώς η δυνατότητα των χερσαίων χώρων αποθήκευσης έχει ήδη καλυφθεί. Υπολογίζεται (σύμφωνα με στοιχεία του Marine Traffick), ότι περίπου 160 εκ βαρέλια αργού πετρελαίου βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε δεξαμενόπλοια. Φυσικά το τελευταίο αποτελεί μια μάλλον θετική εξέλιξη για τον κλάδο. Στην πρώτη εικόνα από το Marine Traffick τα εν πλω VLCCS με ικανότητα αποθήκευσης 2εκ βαρελιών.
Η πτώση της τιμής του πετρελαίου ωθεί πλέον ένα μέρος των πλοίων μεγάλης χωρητικότητας να προτιμούν τον περίπλου της Αφρικής παρά τη διώρυγα του Σουέζ, καθώς το κόστος καυσίμων υπολείπεται πλέον αυτό των εξόδων διέλευσης. Στη δεύτερη φωτογραφία από το Marine Traffick πλοία χωρητικότητας άνω των 15000TEU που πλέουν από το Cape Good Hope.
Τέλος, ίσως την πλέον σημαντική ζημιά την καταγράφει ο κλάδος της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας. Στην τρίτη φωτογραφία η διαφορά στην κυκλοφορία επιβατικών πλοίων άνω 50000gross tonnage για την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου 2020 και την αντίστοιχη του 2019.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου